Game Client modified by arksu

Forum for alternative clients, mods & discussions on the same.

Moderator: Phades

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby arksu » Tue Jan 25, 2011 4:13 pm

this client does not have any bot.
only script engine on which you can write anything
arksu
 
Posts: 18
Joined: Fri Jun 04, 2010 2:04 am

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby jaguar » Tue Jan 25, 2011 6:40 pm

arksu, could you please write simple test.bot
For example those that will say "Hello World" when I press F1?
All examples that I trying to do - does not work :(
User avatar
jaguar
 
Posts: 251
Joined: Sun Jan 16, 2011 11:59 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby bronecast » Wed Jan 26, 2011 1:18 pm

Шагать-шагает, но и только. Команды say, print не отрабатывают. Ни print ("hello"), ни say("hello"). Писать в кавычках? sleep после команды say нужен?
";", как я понимаю, после команды не нужны. Коментарии можно ставить как-то?
upd----------------------
ага, print в консоль пишет
но say все равно что-то не пашет =/
-------------------------


void send_action(string name, string name2)
послать действие из меню внизу справа, если нужно указывать 2 параметра

Непонятное описание, непонятно, как пользоваться функцией. Какие два параметра нужно указывать? Как мне, например, выбрать "копание"?
upd----------------------
разобрался.
send_action ("theTrav","hearth") - телепорт к костру
send_action ("bp","pow") - выбор места для установки костра.
-------------------------

void set_inventory(string name)
поставить текущий инвентарь, после автоматически сбрасывается итератор

Что можно посылать в параметр? Как мне выставить текущим инвентарь чара, как выставить текущим инвентарь ящика?

слоты: hh_slots.png

Картинку потерял?

int is_buff_name(string name)

А как мне узнать, какие бывают имена у бафов. Или она так и называются "Travel Weariness" и т.д.?

Не вижу, как можно выставить скорость перемещения чара.
Не вижу, как получить доступ к карте тайлов, чтобы сделать пачфайндинг. Как ты представляешь авто-рубку леса без пачфайндинга? Или типа, жди 1000, если координаты не изменились, сделай два шага влево, четыре вниз, попробуй опять порубить?
Все круто, но за такую документацию в нормальной конторе убивают =D
Last edited by bronecast on Wed Jan 26, 2011 2:44 pm, edited 3 times in total.
bronecast
 
Posts: 2
Joined: Wed Jan 19, 2011 3:11 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby Lahrmid » Wed Jan 26, 2011 1:46 pm

Thurrok wrote:You are fucking kidding me right? I mean, it's okay if some recruitment threads post in their native languages but this is definitely too much. I don't wanna be an ass but some mod plz run this through babelfish just for the fun of it, kthx.

@arksu: Why the fuck don't you stick to your own forum if you can't even be arsed to copypaste your text into Google Translate before putting it here? FFS, speak English or gtfo. Srsly. It's not like advertising bot clients on English HnH forums in Russian only will make it less likely for non-Russians to use them. It's just annoying as fuck.


Much better when i don't have to be the guy that says this. :P

+1 to thurrok
User avatar
Lahrmid
 
Posts: 609
Joined: Sat Mar 27, 2010 12:00 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby dualok » Wed Jan 26, 2011 3:56 pm

Кто может написать скрипт что бы перс своими руками копал поле (что бы быстро стамина тратилась) например 3 раза пахнул потом выпил воды, перелил из ведерка воды в флягу и так по кругу?
dualok
 
Posts: 1
Joined: Fri Jan 21, 2011 3:11 am

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby Test » Wed Jan 26, 2011 4:36 pm

Шагать-шагает, но и только. Команды say, print не отрабатывают. Ни print ("hello"), ни say("hello"). Писать в кавычках? sleep после команды say нужен?
";", как я понимаю, после команды не нужны. Коментарии можно ставить как-то?
upd----------------------
ага, print в консоль пишет
но say все равно что-то не пашет =/
-------------------------

Say не пробовал, но да и не особо нужен, зачем писать в ареа чат? Хотя всякое может быть. Коменты ставить как в С, т.е. двойным слэшем, ну или слэш звездочка, ну ты понял.

void set_inventory(string name)
поставить текущий инвентарь, после автоматически сбрасывается итератор
Что можно посылать в параметр? Как мне выставить текущим инвентарь чара, как выставить текущим инвентарь ящика?

Посылаешь в качестве параметра название инвенторя, т.е. инвентарь чара "Inventory", шкаф "Cupboard", сундук "Chest"

Не вижу, как можно выставить скорость перемещения чара.

Видимо никак.

Не вижу, как получить доступ к карте тайлов, чтобы сделать пачфайндинг. Как ты представляешь авто-рубку леса без пачфайндинга? Или типа, жди 1000, если координаты не изменились, сделай два шага влево, четыре вниз, попробуй опять порубить?

Рубить лес вообще дело неблагодарное, лучше использовать более гуманные средства, копать землю например.

Все круто, но за такую документацию в нормальной конторе убивают =D

Ну да, у нас тут серъезная конторка. Ну и конечно же метод научного тыка еещ не отменяли.

Хочу добавить что очень нехватает такой функции(й) как получение координат объекта (а может есть? а я слишком слоу?), толкьо его ид получить можно.
Test
 
Posts: 3
Joined: Tue Mar 30, 2010 9:03 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby slipper » Wed Jan 26, 2011 6:38 pm

Could you write a simple script to say "Hello World!"?

google translator:
Не могли бы вы написать простой скрипт, чтобы сказать "Hello World!"?
User avatar
slipper
 
Posts: 816
Joined: Sat Oct 02, 2010 4:28 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby iflamberg » Wed Jan 26, 2011 6:50 pm

Сейчас кто-то будет прыгать от счастья.
Скрипт голодания: стоим на месте, вспахиваем землю у себя под ногами , пьем водичку.
Нужно стать на подходящий тайл, иметь в инвентаре флягу и одно или больше ведер воды. Иногда скрипт дохнет, незнаю почему, но не так уж часто.

I'll now just made someonce's day =D This script makes you hangry very fast. You will stay at place, plow with hands, drink water from flask, fill flask with bucket of water. You need to stay on suitable tile, have flask in inventory, have one or more baskets with water in your inventory. Sometimes script will crash (becasue of lag? don't now yet), but it's more-less stable.

Code: Select all
void main (){
  if (have_inventory("Inventory") == 0) open_inventory();
  set_inventory("Inventory");
  while (Hungry>30){
    plow ();
    drinkWater ();
    fillFlask ();
  }
  print ("finish");
  map_click (0,0,3,0);
}

void plow (){
  print ("plow");
  while (!HourGlass){
    send_action ("plow");
    map_click (0,0,1,0);
    sleep (600);
  }
  waitAction ();
}

void drinkWater (){
  if (have_inventory("Inventory") == 0) open_inventory();
  set_inventory("Inventory");

  print ("drink from flask");
  int flag = 1;
  do {
    if (is_item_name ("waterflask")) {
      print ("---flask founded");
      while (!HourGlass) {
        while (!ContextMenuReady) {
          item_click ("iact");
          sleep (300);
        }
        select_context_menu ("Drink");
        sleep (300);
      }
      flag=0;
    }
    if (flag) flag = next_item ();
  } while (flag);
  waitAction ();
}

void fillFlask (){
  if (have_inventory("Inventory") == 0) open_inventory();
  set_inventory("Inventory");

  print ("fill flask");
  if (have_inventory("Inventory") == 0) open_inventory();
  set_inventory("Inventory");
  int flag = 1;
  int x;
  int y;
  do {
    if (is_item_name ("bucket") && is_item_tooltip("Empty")==0) {
      print ("---bucket with water founded, take in hands");
      x = item_coord_x ();
      y = item_coord_y ();
      while (!DraggingItem){
        item_click ("take");
        sleep (200);
      }
      flag = 0;
    }
    if (flag) flag = next_item ();
  } while (flag);

  print ("---drag on flask");
  if (DraggingItem) {
    flag=1;
    set_inventory("Inventory");
    do {
      if (is_item_name ("waterflask")) {
        item_click ("itemact");
        sleep (300);
        flag = 0;
      }
      if (flag) flag = next_item ();
    } while (flag);
    print ("---put busket back to inventory");
    while (DraggingItem){
      item_drop (x,y);
      sleep (200);
    }
  } else {
    print ("Err: no busket in hand");
  }
}

void waitAction (){
  while (HourGlass) sleep (100);
}
Regards, Ivan Flamberg.
There are rangers who help people who has been raided. Do they care about justice? Hell, no. They just hide their blood thirst behind white clothes.
User avatar
iflamberg
 
Posts: 69
Joined: Thu Jan 20, 2011 10:12 am

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby barra » Wed Jan 26, 2011 6:55 pm

Asksu, is that related to the "dodgy russian digbot client" that DoG mentioned a few times last year? There isn't much distance between a complex macro and a simple bot. How much automation before something becomes cheating?
loftar wrote:You do appear to need a good trolling.
User avatar
barra
 
Posts: 446
Joined: Mon Jul 05, 2010 2:08 pm

Re: arksu client reborned! (SCRIPT ENGINE)

Postby iflamberg » Wed Jan 26, 2011 7:06 pm

It's actually developers fault. First they've made game with need so MUCH grinding. Not clever grinding, like battling AI in Dofus, nope. Just click here, click there, repeat. Then they release client sources. With sources I actually can make much-much more clever bots than thoose made with simple macroses.
Regards, Ivan Flamberg.
There are rangers who help people who has been raided. Do they care about justice? Hell, no. They just hide their blood thirst behind white clothes.
User avatar
iflamberg
 
Posts: 69
Joined: Thu Jan 20, 2011 10:12 am

PreviousNext

Return to The Wizards' Tower

Who is online

Users browsing this forum: Claude [Bot] and 1 guest